La progressiva expansió urbana de la ciutat de Girona s’ha resolt amb la construcció de ponts amb els quals s’uneixen les dues ribes que separa el riu Onyar. En l’actualitat, hi ha un total d’onze ponts amb què, principalment, es connecten els diferents barris de la zona històrica de la ciutat, situats al marge dret, amb la del Mercadal, al marge esquerre.
El Pont de les Peixateries Velles és un dels més representatius i transitats de la ciutat i deu el seu nom al fet que les peixateries es van establir en aquest espai per diversos segles. La primera referència sobre el primer pont que es va establir en aquest enclavament data de 1599.
La construcció inicial va ser objecte de diverses reconstruccions i substituïda per palanques, passarel·les i nous ponts en els segles posteriors a causa dels deterioraments i estralls generats per les successives crescudes de l’Onyar.
L’estructura del pont actual la va construir l’empresa Eiffel et Cie., de Gustave Eiffel, el 1876, deu anys abans de la construcció de la universal Torre Eiffel de París. El nou pont es va basar en dos projectes de 1862 i 1876: el primer de Miquel de Bergué, i el segon de Manuel Almeda, qui finalment ho signaria com a arquitecte. La construcció va finalitzar al febrer de 1877. Des de llavors s’ha substituït el paviment original (1906), s’han practicat proves de resistència (1920), diferents obres, la substitució de les fustes del sòl i, més recentment (2008), significatives obres de restauració.
El Pont de les Peixateries Velles és una estructura metàl·lica en gelosia de 3,50 metres de cant, amb una longitud de 41,50 metres. El paviment del pont es troba a una alçada aproximada de 7 metres respecte a la llera del riu i la seva amplada és de 2,62 metres.
Fotos sota llicència de Creative Commons tret que s'indiqui el contrari. Imatge destacada. Josep Bracons Foto 1. Jennifer 8. Lee Foto 2. www.from.cat Foto 3. www.from.cat
Deja una respuesta